Sivut

perjantai 11. joulukuuta 2020

Luukku 11: Oikea Hoitaja (Miska)

Miska on toinen mun lapsihahmoista ja pojan tarina kirjoittuu Hallavassa. Miska aloitti tuntiratsastajana, ennen kuin eteni ensin Orionin kisahoitajuuden kautta orin hoitajaksi ja siitä siirtyen alkutalvesta ratsuponitamma Muumin hoitajaksi.

Mua oli jännittänyt ihan hirveästi kävellä Aleksin toimistoon ja kysyä mieheltä että voisinko mä alkaa hoitamaan Muumia. Olinhan mä pohtinut ponitamman hoitamisen aloittamista jo aikaisemminkin mutta sitten mulle oli tullut mahdollisuus alkaa hoitamaan Orionia ja mä en halunnut heittää sitä tilaisuutta hukkaan. Kuitenkin Lily oli yllättäen päättänyt viedä orin pois, ja mä löysin itseni taas tilanteesta, jossa mä olin vain tuntiratsastaja. 

Olinhan mä siihenkin ihan tyytyväinen, siis että mä saatoin ratsastaa tunneilla mutta mä halusin kuitenkin oppia enemmän. Mä olin myös valmistautunut siihen että Aleksi sanoisi että mä en saisi alkaa hoitamaan Muumia, sillä olisihan tuntiponeja varmaan parempi ottaa isompia hoitamaan. Kuitenkin Aleksi oli suostunut mun pyyntöön ja näin ollen mä olinkin nykyään ponitamman hoitaja. Olihan mua vähän jännittänyt ekoilla kerroilla toimia ja esittäytyä Muumin hoitajaksi kun olin auttanut tamman kanssa tuntilaisia varsinkin silloin kun ne oli mua paljon isompia tai vanhempia mutta onneksi mä pystyin silti auttamaan jotain, jotka oli mun ikäisiä tai vähän nuorempia ja olinpa mä pari kertaa päässyt laittamaan Muumin valmiiksikin tunnille kun sen ratsastaja oli ollut myöhässä.

Olin mä kans päässyt taluttamaankin yhdelle alkeistunnille kun muuten ei ollut tarpeeksi taluttajia vaikka normaalisti taluttajien pitikin olla mua vanhempia. Se oli ihan kivaa hommaa ja oli jännää kuunnella Inkan ohjeita toisella tavalla kuin mihin oli yleensä tunneilla tottunut koska se kuitenkin antoi ohjeita niin taluttajille kuin ratsastajille. Muuten mä olinkin sitten päässyt muiden kanssa rakentamaan esteitä tunneille koska kaikki luotti siihen että me rakennettaisiin esteet tunteja varten aina opettajan ohjeiden mukaan ja muutenkin mä olin päässyt tekemään jotain semmoisia juttuja mitä oli vain hoitajille sallittuja ja oli tosi kiva oppia koko ajan uutta vaikka kaikkia varmasti taas ärsyttikin se määrä kysymyksiä mitä mä kysyin. Kai ne tajuaisi tarvittaessa sanoa mulle että pää kiinni jos mä ärsyttäisin liikaa. Ehkä pitäisi vain opetella asioita kirjoita tai googlesta…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti